onsdag, mars 26

Så tomt blev det.

Efter att ha suttit konstant i två veckor så har jag nu lämnat in min tenta i Värde och Värderingskursen. Jag har nu fem lediga dagar framför mig innan B-uppsatsen och kursen Utställning form och gestaltning sätter igång på måndag. Det är egentligen ganska roligt att ha tentaperiod för man känner sig så duktig på något vis. Sen blir det dock väldigt tomt.

En tussilago hade kommit upp häromdagen för att hälsa på våren.
En känsla av tillfredsställelse sprider sig men samtidigt en liten nervositet för på måndag drar allt igång igen.

Värderingstentan var faktiskt riktigt rolig. Man skulle välja ett föremål eller en samling och sen applicera de olika värdebegreppen vi gått igenom i kursen och samtidigt problematisera värdebegreppet i någon form av diskussion.

Vi hade förresten redovisning av Restaureringsprocessen igår och det gick jättebra för mig. Jag var så nervös innan och det blev inte bättre när Anna från länsstyrelsen kom för att lyssna. Vi hade ju analyserat några av deras fall så hon ville lyssna på kritiken. Det är ändå ganska roligt att se att det vi gör faktiskt får utslag i myndighetens verksamhet. Uppgiften blir så mycket mer då än bara skolarbete.

Nu ska man bara vänta på betygen sen kan man helt slappna av. Dock ska jag nog ta och förtränga mitt liv en stund med lite efterlängtad läsning. Jag mår lite illa, tror jag är hungrig så jag får väl ta tag i det först.

Oh jo juste, det var ju Kalawesome i fredags. Min första maskerad och temat var Over the rainbow. Så jag var katt. såklart.. Men jag hade inga pengar att köpa kostym för och det var väldigt snabbt påtänkt men roligt som fasen var det!!

Blev för övrigt väldigt nöjd med sminkningen!

Nä nu måste jag äta. 
Lisa

1 kommentar: