lördag, mars 15

Alicens födelsedag.

Idag har jag suttit vid datorn nästan hela dagen. Min lillasyster fyllde 15 år idag så vi har suttit på facetime hela dagen. Det känns konstigt att sitta här så långt hemifrån så jag fick vara med via videosamtal istället. Jag fick hälsa på mina underbara små bebiskusiner och mina härliga lite äldre kusiner. Att se hela familjen på kalas var underbart.

Lilla underbara kusinen! Kusin Lisas lilla gullunge via facetime. 

Men bäst var att jag fick hänga med min älskade lillasyster hela dagen. Hon fick en macbook air i födelsedagspresent så jag har fått sitta nu hela kvällen och hjälpa henne komma igång. Jag fick min macbook pro retina i somras och kunde inte vara mer kär, jag är den enda i familjen som använder mac så de kan inte hjälpa henne därhemma. Men det går bra, vi har installerat spotify och skype än så länge, det går framåt.

Vi har för övrigt haft ett sablans blåsväder här på ön idag så när Ellen och jag gick på morgonpromenaden så tänkte jag att vi skulle gå på klintkanten. Ett äventyr! Ganska korkat när man tänker efter, två meter höga vågor och 32m/s men ut till kanten kom vi. Det var så mäktigt. Jag älskar att stå och känna mig maktlös i vinden. Det får en att se på saker och ting ur ett annat perspektiv. Vi är så små här på jorden. Ändå är våra liv så stora. Men de är verkligen så små om man står i vinden som nästan viftar bort en.

Ellen tyckte att blåsten var både skrämmande och intressant. 


Idag rann vattenfallet uppåt. Ganska episkt. 
Nu ska jag gå och plocka ut chokladkakan ur kylen och sätta mig gott och bara lata mig.

Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar