fredag, mars 28

Finfredag


Vaknade väldigt tidigt idag för att vara ledig dag. Vaknade av soluppgången och steg upp. Jag älskar stunderna så tidigt på morgonen, innan de andra två fyrbenta vaknat och när det känns som att man är ensam på jorden. Det är en fantastisk känsla, ro och ensamhet. En andpaus i vardagen innan resten av livet kickar igång. 

Efter morgonen var jag ute på skarphäll och sprang ärenden. Köpte nya gardiner bland annat, som jag blev väldigt nöjd med. Jag kände att jag behövde en ljusare lägenhet nu såhär på våren, vill släppa in allt ljus som någonsin går. Det där släktet som drar ner persiennerna hela tiden är väldigt främmande för mig. För mig handlar fönster om ljus och sol. Förstår inte poängen med att dra ner persiennerna. Det ser mest otrevligt och omysigt ut utifrån. 
Efter vändan på skarp så städade jag endel, ganska skönt faktiskt. Man kan behöva köra en omgång ibland. Tvättade golvet och toaletten. Man känner sig så duktig när man gjort det. Därefter blev det en lång skogspromenad i det underbara vädret! Vi hade hela fjorton grader idag. 

De nya spetsgardinerna.
Sen facetimeade jag med familjen och kusinerna lekte utomhus. Lilla kusin Liv var hos mina andra kusiner och lekte så jag fick vara med på ett hörn. Hon är så underbar. Härligare unge får man leta efter. Jag är totalt kär i den lilla. Det ska bli så roligt att få komma hem och träffa alla snart. Bara två veckor kvar innan vi kan åka hem och vara hemma i nästan två veckor. Vi har ju en B-uppsats att skriva men vi får göra det lite var vi vill så jag får försöka ta mig i örat och sitta endel hemma också. Det är viktigt att inte hamna efter med något. 

Lilla Liv och kusin Fanny på sidan. 
Det har helt enkelt varit en bra dag idag!
Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar