lördag, mars 16

eremitgrottan.

Vi hade våran sista föreläsning inför tentorna nu i onsdags och nu har man verkligen blivit en ljusskygg varelse. Behöver jag säga mer än att det är tentaperiod? Man kryper in i sin eremitgrotta och blir helt äcklig och käkar nudlar och smörgås typ.

Tentaplugg..
Bildanalys av Marie Antoinette.
Men allvarligt det är faktiskt så att man stänger in sig och uppfodrar så mycket fokus man orkar till det känns som att hjärnan är kokt i buljong. Fast jag har varit duktig och tagit mig till gymmet nästan varje dag. Igår körde jag riktigt hårt på crosstrainern i 40 minuter och sen körde jag styrka i en timme. Det känns så befriande att få känna den kroppsliga tröttheten.

Träning. Mina älskade löparskor.. Rosa!

Idag har jag städat, som jag alltid gör på lördagar, men också för att jag inte ska kunna städa i veckan. Man har ju en förmåga att göra exakt allting annat när man borde plugga. Det är lustigt hur underbart det blir att tvätta och stryka när man har annat som måste göras..

Den ickeskolrelaterade läsningen ska avnjutas idag. HELA DAGEN. Jag tänker inte ens reflektera över tentorna.. I veckan blir det plugg och hemtenta för att lämna in den på fredag och åka hem och göra andra hemtentan hemma hos familjen. En bonus att få en varierad lagad kost när man ska tenta sig.

Jag längtar hem så jag håller på att smälla av. Vi blir hemma i ungefär två veckor för att komma tillbaka till ön den femte eller sjätte april med nya krafter inför nya kurser.

Nu ska jag gå och lägga mig i soffan och inte röra en fena innan jag ska till sängen ikväll.

Lisa



1 kommentar:

  1. Hej sorry för sent svar!
    Det ska nog gå bra att färga ditt hår bara du gör en utväxtbehandling så färgen sitter i längre på det ljusa och kortare i det mörka.
    Jag vet inte vad jag har för färg på bilden men jag har använt syoss intensive red och schwarzkopf live xxl röd (finns på hm) mycket.
    Annars kan du ju alltid gå till en frisör :)

    SvaraRadera